02 czerwca 2013

Maślane ciasto kokosowe z wiśniami




Co prawda sezonu na wiśnie jeszcze nie ma, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przywołać go trochę wcześniej :) Dlatego zapraszam Was dziś na maślane ciasto kokosowe z wiśniami.
Jest wilgotne, mocno owocowe i bardzo uzależniające. Smakuje nawet tym, którzy nie lubią wiórek kokosowych.



Maślane ciasto kokosowe z wiśniami
(Przepis pochodzi z bloga "Gotowanie cieszy")

Składniki:
300 g mąki
70 g wiórek kokosowych
200 g cukru + 3 łyżki
220 g miękkiego masła
3 jajka
1 budyń śmietankowy
3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki mleka
3 szklanki wydrylowanych wiśni*


Mąkę łączymy z kokosem, budyniem (proszek) i proszkiem do pieczenia.

Masło ucieramy z cukrem ok 5 minut i dodajemy po jednym jajku oraz mleko. Ucieramy kolejne 2-3 minuty. Do masy dodajemy suche składniki i mieszamy mikserem na najwyższych obrotach do chwili całkowitego połączenia się składników. Ciasto będzie gęste, ale musi utrzymać sporą ilość ciężkich owoców.

Ciasto przekładamy do natłuszczonej formy (25x30 cm) i na wierzchu układamy wiśnie. Owoce posypujemy 3 łyżkami cukru. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 1 godzinę (należy sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest już suche).

Przestudzone ciasto możemy posypać cukrem pudrem.

*Jeśli korzystamy z mrożonych owoców, trzeba je wcześniej rozmrozić i odlać roztopiony lód.

Smacznego :)


Pozdrawiam,

30 komentarzy:

  1. WYGLĄDA PRZEPYSZNIE, UWIELBIAM WIŚNIE :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spadłaś mi z nieba :) dziś się wprosiły mamuśki do mnie i szukałam jakiegoś przepisu czym by je tu poczęstować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko co jest MASLANE jest wspaniale.. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ mi apetytu narobiłaś!
    Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O ja!! Ale nabrałam ochoty na to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na wiśnie to pierwsza jestem. A połączenie z kokosem - same pyszności! :D Ale mi smaka narobiłaś. :]

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie upiekłam ciasta na weekend... Normalnie narobiłaś mi ochoty na ciasto... Wygląda przepysznie :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. na mojej stancji nie ma piekarniiikaaa;(

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda naprawdę pysznie, muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto wyszło ale trochę inne, twoje z obrazka ma z pewnością o wiele więcej kokosu niż podałaś i gdybym faktycznie piekła je tyle czasu ile podajesz, to byłoby zupełnie spalone! Wyciągnęłam po 30 min a i tak żałuję że parę minut za późno.
    No cóż, moja naiwność :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma dokładnie tyle wiórek ile jest podane w przepisie. Piekłam dokładnie tak jak jest podane i nic mi się nie spaliło. Poza tym przepis nie jest mój - link masz podany pod nazwą. Autorce przepisu (bądź jego odtwrórczyni) też wyszło podobne ciasto, tylko jej wiśnie nie opadły. Możesz zobaczyć sobie na zdjęciach. Nie wiem, czemu tak Ci się przydarzyło. Mi wychodzi zawsze bez problemu :)

      Usuń
    2. Ano nie doczytałam, że przepis zlinkowany. Moje wyszło dokładnie jak tamto, a ja chciałam jak Twoje, Twoje, Twoje ! Będę się upierać, że miałaś więcej kokosu ;P

      Usuń
    3. Hmm...to dziwne. A widzisz, ja wolałam żeby wyszło jak to podlinkowane :P Nie można jednak wszystkich zadowolić, haha.

      Usuń
  11. Aż mi ślinka poleciała! Muszę koniecznie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda obłędnie, ma bzika na punkcie kokosa w ciastach :)

    OdpowiedzUsuń

Podobne wpisy

Podobne posty

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia